Thursday, June 4, 2009

Spelen var det ja, de glömde vi kvar hos Erik.

Nu har Jonna tagit upp hela framsidan på bloggen, inte mig emot eftersom det är mer för mig att läsa, men jag känner ändå att jag ska göra mitt till en liten del iallafall. Jag kan inte längre skylla på att jag inte har tid, eller jo kanske men inte på det sättet att jag gör något direkt vettigt med min tid för tillfället, betygen är satta och skolan är egentligen i princip slut. Om en vecka är det studenten. Egentligen är sanningen den att senaste dagarna har jag lyckats få ett jobb (eller vadå, jag har ju "haft" ett jobb hela tiden men inte velat jobba där) det nya jobbet är inte heller direkt nytt, det består av samma saker bara i nya lokaler. Åre faktiskt. Därför spenderade jag närmare 24 timmar på tåg fram och tillbaka till denna lilla fjällby mitt i sommaren häromdagen för att "pröva på". Pröva på är klart, så i två veckor i sommar blir det Åre för min del (beroende på var jag kommer bo får någon gärna komma och hälsa på(A)). Jag ska försöka träffa lite nya och vettiga människor där uppe tänkte jag mig, men det får man väl se hur det går med;) De hyr ut filmer för 20kr (och man får behålla dem i tre dagar) på Åre bibliotek, något mycket bra annars.

Dagarna flyter fram, eller just nu gungar de (en liten biverkning som jag brukar få om jag är trött efter att ha åkt färja som det gjorts idag, och trött är jag sannerligen). Det är en ganska skum känsla, huset gungar, men samtidigt är det lite med det som med tåg, det är otroligt sövande. Kanske ska slå nytt rekord i sömn och somna redan nu. Vore inte omöjligt.

Min hjärna är på högkant, inte högvarv snarare precis tvärtom, högkant kom spontant och det känns som ett ord som min hjärna kommer upp med borde vara det bästa sättet att beskriva den (sig självt) på. Nu blev det virrigt och vimsigt. Därför avslutar vi här. Tror jag.

No comments: