Monday, August 6, 2012

När du minst anar det

Jag har precis ställt in ett larm på min väckarklocka för imorgonbitti. Det var väldigt länge sedan jag behövde ställa en klocka, och därför känns det lite overkligt. Jag har nog tänkt den här tanken många gånger förut "jag har inte ställt klockan på hur länge som helst", men de gångerna har jag inte vetat vad "hur länge som helst" kan innebära. Nästan 2 månader. Utan väckarklocka. Sjukt.

Men imorgon kommer den alltså att ringa. Och jag kommer förhoppningsvis att vakna. För imorgon ska jag på anställningsintervju. Eller något slags möte iallafall. Eller jag vet inte exakt vad det är. Jag vet bara att jag nog egentligen inte vill. För ett halvår sedan hade jag velat, och ett halvår innan det, och ett halvår innan det och ett halvår innan det. Och så vidare.

Men nu? Jag hade så stora planer på att inte ha några planer den här hösten.

No comments: