Wednesday, August 22, 2012

Namnsdagsfirande och matchhelvete

Allt har sin vanliga gång. Så även min namnsdag. Vi pluggade (=googlade kattungar). Blev trötta och ofukserade innan vi knappt börjat, åt och fikade för att råda bot, men blev egentligen bara ännu värre. Vila. Träning. Valpmys. Bajen spelar oavgjort.






Inga avvikelser helt enkelt. Och sen sov vi hela natten och så började allt om igen. Men den här gången var det inte min namnsdag. Och Bajen kommer inte spela oavgjort. Just ikväll iallafall.


PS. Mitt trick för att få godare scones är att tillsätta smöret i kylskåpskalla kuber och inte sönderdela dem helt och hållet i smeten. Då smälter de sen i ugnen och sconesen blir extra smöriga och vad nu scones ska vara för adjektiv. Jag visste inte att det var mitt knep, jag trodde alla gjorde så, men tydligen inte. Så nu vet ni, och nu kommer ni aldrig vilja göra på något annat sätt.

No comments: