Wednesday, May 20, 2009

Jönköping

Jag har utvecklat en teori om att man inte känner smaker lika tydligt om man inte hör när man äter, om man har hörlurar i öronen som filtrerar utomstående ljud nästan lite för bra. Bara känns som det.

Vidare filosofier leder oss sedan fram till några enkla frågeställningar. Om man inte kan höra, är man döv. Om man inte kan prata, är man stum. Om man inte kan se, är man blind. Men om man inte kan känna lukt eller smak? Finns det något namn för det? Jag vet att det är fenomen som helt enkelt måste existera, och faktiskt lär vara lika tråkigt för den drabbade som att vara döv eller stum tillexempel.

Banan är en av få saker jag kommit fram till att det är svårt att tugga femton gånger. Den enda jag kan minnas just nu faktiskt.

Förövrigt; Lyssnar på Foo Fighters på mp3n, som tåls att lyssnas på. Läser "Det bästa av två världar" som tåls att läsas. Och har inte den minsta lust att äta mina medhavda nötter, som skulle tålas att ätas. För att få tiden att gå.

Det har varit en fantastisk resa! Nästa gång tar jag mig antagligen norrut, men förr eller senare måste jag tillbaka till Malmö. För att cykla, titta på film, promenera, prata, äta glass, spela Backpacker i gräset, åka till Köpenhamn, gå på Tivoli och göra ytterligare ett försök att ta många fotografier som minne.

Sweet and divine razor of mine,

typiskt att det skulle vara emovibbar just när jag ansåg mig färdig och ville citera musiken som avslutning, gör ett nytt försök,

(nej)

No comments: