Thursday, May 14, 2009

Ganska otagg på att skriva faktiskt, man får ha svackor, men eftersom jag åker bort imorgon så vill jag bara passa på att nämna några saker (fast jag kommer säkert hinna återkomma någon/några gånger till, har ju inte mycket annat att göra):

För det första, bibliotekarier är fina människor. Verkligen, folk borde gå mer på bibliotek och prata mer med bibliotekarierna. Någon som minns att vi brukade prata om träningsdejter, och sedan spinna vidare på andra bra alternativ till bion eller fikat? Vad är det för fel på ett bibliotek? En liten stund iallafall. "Jag ska bara springa in och hitta en ny bok, hjälper du mig?"

För det andra, Café Hörnan är nog ganska underskattat. De har en bra inredning för att låtsas att man är på ett riktigt afternoon tea party med en riktig engelsk dam (Madde) och de hade förvånansvärt stort sötsaksutbud, som vi dock inte testade (eftersom det är torsdag).

För det tredje, mycket turister i Norrtälje redan, mysigt. Men hur kommer det sig att alla bara ser mig? Och bara tror att det är jag som kan heta Marie när det faktiskt var Madde som hade ärenden på banken.

Och så dagens höjdpunkt, dagens fråga (jag kan väl skriva det här? riskfritt?): Om du hittade en kaka utanför din dörr, skulle du våga äta den då? Och om den verkligen verkligen såg god ut, skulle det göra chansen större eller mindre att du åt den?

Nu är jag kissnödig igen, time to go!

1 comment:

Malin said...

Jag hade tagit med kakan in, och övervägt att äta den noga. Det kan ju vara en gullig gest från alla mina hemliga beundrare.