Thursday, September 25, 2008

"När man är ensam hemma!"

Eftersom vi verkar ha snöat in oss på att vara ensam hemma just nu så är det väl dags för en lista. "Vad man gör när man är ensam hemma" eller nått liknande.
  • Promenerar (enda nackdelan är att man redan har gått en hel del runt omkring där man bor. Jag röstar på att ta med sig en hund, sällskap eller musik, fast sällskapet förstörde väl grejen, så hund eller musik då.)
  • Pluggar (Garanteraste det tråkigaste alternativet, men det är tyvärr en sak som iallafall jag behöver göra emellan åt, och då behöver man inte göra det när man väl kan få ha sällskap, men jag tycker inte om att det är tyst när jag pluggar, så musik eller tv samtidigt.)
  • Planerar/försöker plugga (det finns ingenitng som tar så mycket tid som denna post, dessutom blir man väldigt kreativ och kommer på massa andra saker som man kan göra istället för att plugga.)
  • Tränar (om man nu får det för tillfället får det p.g.a. olika anledningar.)
  • Städar (en av de där sakerna som man brukar kunna komma på att man absolut måste göra just precis nu när man egentligen ska plugga.)
  • Sover (tar mycket tid. Biverkningar kan dock bli att man senare inte kan sova på hela natten, eller att man inte får någonting gjort för att man sover bort all tid.)
  • Bloggar (tar tyvärr inte alltid så mycket tid. Det är också en sak som jag brukar göra när jag ska plugga, som nu tillexempel.)
  • Läser folks bloggar (Det är roligt, fast det är svårt att göra hela tiden om folk är lite halvkassa på att uppdatera.)
  • Prata i telefon (om man hittar någon som har tid att fördriva tid med en just när man själv har tråkigt.)
  • Smsa (mycket bra, för det kan göras med många personer samtidigt.)
  • Läsa (ha många bra böcker på lager.)
  • Rita (om jag kunde så tror jag att jag skulle göra det ganska mycket, för jag är grumt imponerad av folk som är duktiga på det.)
  • Googla (En ooooooändlig värld av möjligheter och roliga och/eller knäppa svar på de mest dumma frågor du kan hitta på. Ett roligt sätt att starta en smskonversation på, publicera på bloggen eller hitta en ny blogg att läsa.)
  • Dricka te (Mest bara för att lugna ner sig och inte bli frustrarad över att man inte gör någonting.)
  • Baka (Samma sak som ovan, och dessutom brukar det uppskattas av resten av familjen när de äntligen kommer hem igen.)
  • Starta projekt (också ofantligt många val, men svårare att kunna genomföra dem.)
  • Skriva listor (för t.e.x. vad du kan göra när du inte är ensam hemma längre.)
  • Ha terapi (om man nu har de möjligheterna hemma, eller kan ta sig till lämplig plats. Annars är det en bra anledning till att göra nedstående tips.)
  • Var otippad!

2 comments:

Jonna said...

Jag tänkte på att städa, men kom på att det är mycket bättre att göra när någon är hemma och märker att man är duktig!

Zäta said...

Det är ju också en variant;)