Friday, September 12, 2008

The Game

Åh! Jag hittade just citat som jag antecknat när jag läste "Spelet" och inser återigen vilken genial bok det är och hur gärna jag vill läsa om den, på engelska. Beklagligt nog var jag ibland så ivrig att läsa vidare att jag bara orkade skriva ner sida och de första orden i meningen och jag har inte tillgång till boken eftersom jag tror att jag har lånat ut den!? Så ni får hålla tillgodo med bara några få utdrag (men de är inte sämre för det).

Ingen handling- vare sig ens egen eller någon annans - är oavsiktlig. Varje ord har en dold mening och varje dold mening har en tyngd, och varje tyngd har en särskilld plats på egennyttans skala.

Känslor är bara energi och rörelse som man fångar i kroppen på grund av en tanke.

Och vet du vad jag har insett? Skönhet är vanligt. Det är någonting som man antingen föds med eller betalar för. Det som räknas är vad man gör av sig själv. Det som räknas är en positiv livsinställning och en sympatisk personlighet.

En morgon frågar hon hur många kvinnor du legat med. Detta är den enda gången du får lov att ljuga.

Supastar, en råbarkat snygg lärare från South Carolina hade nyligen lagt ut följande på nätet: "När jag dör och kommer till raggningshimlen, så kommer Style att vänta på mig där eftersom han är en raggningsgud."

Jag underlät att berätta för Will att jag aldrig hade kört motorcykel i hela mitt liv. Det stod högt på lsitan över förförelserelaterade färdigheter som jag fortfarande ville lära mig - precis övanför improvisation men nedanför självförsvar.

Så småningsom inser man att kvinnor är lika usla som män - de är bara bättre på att dölja det.

No comments: