Saturday, May 24, 2008

Lilla Mamma

Idag var det thaiboxningsmatcher på Golden Gym i Flogsta, Uppsala. Fyra fighters från Norrtälje var anmälda. En fick inte tillåtelse att tävla eftersom läkaren på plats gjorde bedömningen att han hade en infektion i kroppen men de andra tre kämpade bra!

En vinst blev det till klubben, grattis Tommy =D Hans motståndare kunde inte fortsätta efter att ha skadat armen .



Inte nog med att vi alla blev glada för att vår kille vann, matchen bjöd också på dagens roligaste citat. (Fan, vågar jag skriva det här eller åker jag på stryk då!? :P)

Lite bakgrundsfakta: ingen vet hur gammal Tommys motståndare var men tillräckligt gammal för att vara någons farsa ;) säg runt 30-35 iallafall. Micke gick fram till honom efter matchen för att kolla hur illa ställt det var.



- Mest troligt är det nog något som är brutet.
- Ojdå, jaha. Sånt är ju alltid tråkigt.
- Jaa... jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det för min mamma =/


*Plats för skratt*

Kan hända att jag återkommer och skriver mer utförligt om den här dagen, men det får bli när jag är piggare och har samlat ihop lite bilder. Jag blev helt otippat ansvarig för att videofilma matcherna så jag hann inte fotografera men det var många andra av åskådarna/klubbkamraterna som hade kamera också så jag hoppas på att få lite pics av dem.

No comments: