Monday, May 12, 2008

1

Att ta cykeln till jobbet i helgen var en fantastiskt strålande idé. Träningen var avklarad när jag kom hem och jag kunde nöjt lägga mig och bara läsa och lyssna på radio efter middagen. Att jag också fick ta en rask promenad som var lite längre än vanligt och hoppa studsmatta i tre timmar gjorde ingenting alls även om det inte var planerat, det var ändå inte alltför jobbigt att cykla hem igen. Jag skulle vilja sträcka mig så långt att cyklandet var den bästa spontanidén jag haft på länge. Trodde jag, tills klockan ringde i morse och jag skulle ut och springa =/



"Six AM the clock is ringing,
I need to spend an hour snoozing,

cause I dont think Im gonna make it."

(Min väckningssignal: Simple Plan - Worst Day Ever)



Det kändes som om min benhinnor skulle sprängas ungefär. Sånt som händer. Det gick bra ändå. Jag minns inte att jag kunde springa i shorts vid den här tiden förra året!?



Innan joggingen åt jag dinkelgröt med hemmagjord blåbärssylt. Köp dinkelflingor och koka på samma sätt som havregrynsgröt. Dinkel innehåller mer protein, mindre sockerartade kolhydrater och mättat fett än havregryn. Nu är det frukost #2 - Lite te och kokt ägg. Inte för att jag tror att så många som läser det här käkar råa ägg regelbundet men det kan lika gärna nämnas att om man inte tillagar ägget innan man äter det så kan man bara tillgodogöra sig 10% av äggets protein!

Ps. Jag har fått en till kusin. En flicka!

Referenser: http://www.saltakvarn.se/produkt/produktblad/7150.htm - info om dinkel
http://www.saltakvarn.se/produkt/produktblad/7140.htm - info om havregryn

1 comment:

Zäta said...

Aaaah! Jag vill också träna ordentligt nu. Jag ska bara dö och komma igen först;) (det andra inlägget säger ju inte mig sååå mycket eftersom mina spanska kunskaper är ganska begränsade)