Friday, May 23, 2008

Frukost på sängen

Jag fick den allra finaste starten på dagen man kan tänka sig idag! Klockan hade precis ringt och jag låg och laddade för att stiga upp och orka en lång fredag i skolan. Då hör jag hur en pytteliten hand försynt knackar på dörren.
- Mm!? Lyckades jag få fram ifrån under täcket.

Dörren öppnas lite på glänt och in kikar tre av världens sötaste flickor.

- Jonna, är du vaken?
- Mm.

De tassar osäkert in i rummet på tå.

- Jonna, det är kallt här inne!
- Inte under täcket.

Varpå de alla kryper ner bredvid mig och frågar om vi ska sova nu.

- Nej, jag måste äta frukost.

Flickorna verkar få en idé. Den yngsta beordras att stanna och vakta mig.

- Hon får inte gå någonstans!
De andra två springer upprymda iväg. Så vi sitter i sängen och väntar, jag tänker att jag måste klä på mig om jag ska hinna till bussen men har ingen lust, vill hellre vara hemma och leka idag!

Efter ett par minuter kommer de andra två tillbaka med en kopp te och två smörgåsar. Och så satt de alla tre i sängen med mig medan jag åt och jag tänkte att den här dagen inte kan bli bättre!



Sedan kom jag till skolan och fick veta att vi slutade klockan 11. Helt otroligt fantastiskt. Varför är inte alla dagar såhär?

No comments: