Tuesday, October 16, 2012

Nya tag

Det där med påtvingad vila/kravlöshet en dag, det verkar ju ha gjort susen. Redan kvart i sex i morse hade jag en arbetsvillig liten vovve vid mina fötter. Eller jaa, först och främst väckte hon mig nog för att hon var tokigt kissnödig. (Duktiga tjej! Men så under den där korta stunden ute var hon följsamheten själv, jag tror hon märkte att jag tänkte svänga innan jag själva visste det. Spontant fotgående. Tackar.

Hon är väldigt på och uppmärksamhetssökande nu när vi kommit in också. Vill gärna hjälpa till att diska, hämtar saker. Lekte lite sitt-ligg-stå-träning, tempo är inte Gissas starkaste sida (sävligare valp får man leta efter) men hej och hå, vilken fart vi hade idag. Och hon kan ju saker vi inte ens har tränat på?!

Det här bådar ju gått inför kommande spår, som jag tänkte ge mig ut och lägga nu. Det är himla regnigt just nu, men det ska hon nog klara ändå!

No comments: