Sunday, October 14, 2012

Iver

Vi har haft en hektisk vecka. Jag har haft mycket för mig, både på eget håll och tillsammans med Gissa. Plus att vi ju har haft besök, så inte ens hemmet har varit lika avslappnat som vanligt. Det märks visserligen att hon växer på sig lite även mentalt. Hon blir inte lika "blixttrött" direkt efter en ny aktivitet, utan kan hålla igång ganska länge. Förut bara däckade hon ju efter en stund, vart vi än var (sådan matte, sådan hund?).

Mer ork, på gott och ont. Men hur som helst så var tanken att hon skulle få ha fullkomlig vila ikväll och imorgon. Bara skrota runt tillsammans, inte glömma den där berömda balansen liksom.

Men det är lite svårt att hålla hjärnan i styr, för ju mer man gör, desto mer kommer man ju på att man vill göra... eller nya, bättre sätt att göra det på. Och hur ska man hinna med allt det där, om man håller på och vilar hela tiden? På vägen hem idag har jag redan hunnit knåpa ihop ett gäng övningar som jag vill testa. Och förutom dem har jag dessutom ett gäng som jag ännu inte hunnit testa.

Nåja, under författandet av detta inlägg har en viss fyrbenting somnat tungt på mina fötter. Så det kanske var någon annan som tog beslutet åt mig den här gången...?

Återigen behöver jag ta några stora andetag och tänka efter vad som egentligen är viktigt. Prioritera. Back to basics, där jag ju allra helst vill vara. Och det gäller faktiskt inte bara på hundfronten!

No comments: