Saturday, July 25, 2009

Lika som mig?

Jag har inga riktiga storasystrar, ändå är alla väldigt övertygade om att jag har det.
Jag har nästan inga släktingar i Norrtäljetrakten, ändå tror folk att jag är släkt med alla.
Jag har inga fräknar eller rött hår, ändå kan inte folk se skillnad på oss.

Anledningen är att jag ska vara lik många. Undrar om det beror på att de inte har sett mina riktiga (små-)systrar, eller om det helt enkelt är som jag misstänkt länge, att jag helt enkelt ser ut som ungefär alla. Ganska tragiskt. Hur känner man egentligen igen en person som ser ut som alla andra?

(Jag fungerade på att ha en "lika-som-bär" med här, men eftersom jag inte ens tror att jag har en bild på min vanligaste "syster" så, någon annan gång kanske.)

Jag är inte så bitter för det här faktiskt, det är en väldigt bra ice-breaker när folk frågar såna saker;)

2 comments:

Jonna said...

fast, jenny har inte fräknar och rött hår!?

Zäta said...

Nä, men det har min chef.