Saturday, July 4, 2009

En timrapport

Jag har myggbett på fötterna utan att ens ha sett, hört eller känt närvaron av en endaste mygga. Jag är glad att de iallafall visade att de ändå varit här.

Vad gör jag då? Jag sitter på jobbet och bloggar, letar jobb och förbannar mig över den nörd jag har blivit, observera att jag inte jobbar när jag är på jobbet. Det är lite motsägelsefullt, speciellt när jag ett helt år sagt att jag inte skulle vara kvar på schema utan bara jobba om jag kände för det och någon ringde, ändå sitter jag med en timrapport som redan är uppe i över 100 timmar. Fast timrapporten sitter på en vägg uppe i Åre, och jag sitter tre meter därifrån på en stol, också den i Åre.

Åre är anledningen till att jag kan göra allting, för Åre är inte alls lika stressigt som Norrtälje på sommaren, jag är ensam däremot. Det är tråkigt. Jag blir rastlös. ÄR rastlös. Men imorgon åker jag hem, då har jag varit ensam en vecka och har hunnit känna att jag nog längtar hem lite ändå. Mission completed.

Jag förbannar mig lite över att jag inte hade med sladden för att föra över bilderna från mobilen till datorn, för det ser lite ut som en tavla där jag springer, och det känns lite som skärgård i luften fast jag är i fjällen och tre regnbågar över åreskutan, det tänker jag inte ens försöka mig på att beskriva, eller visa för den gången hade jag ingen mobil med mig. Fast känslan blir större om man inte har det, tänk lite på det. Att ibland kan kameran göra att man själv inte tittar så mycket som man borde. Fast att se världen ur en lins har sin charm med, jag kan inte bestämma mig. Hitta en balans.

No comments: