Saturday, July 4, 2009

Jag tar en kopp honung med te,

Jag tar en kopp honung med te och summerar veckan. Söderblandning, my favourite.

Michael Jackson är fortfarande död, men det händer visst viktigare saker i världen. Tillexempel har det kommit till min kännedom att heroin (och alla andra droger) är legaliserat i Portugal. Sedan 2001. Och de funderar fortfarande inte på att ändra sig. Läskigt.

Annars är det på posten det mesta händer, följande har folk skickat den här veckan (bland annat, hoppas det inte är tystnadsplikt på det här): En kaka (postkakan.se, jag var jävligt fundersam hela dagen, men det luktade ju verkligen kaka, och det var en kaka. God?), ett par slitna jeans (fyra fjortistjejer som läst "Systrar i Jeans" och tycker de är lika coola? Eller förlåt, jag kanske överskattar fjortisarnas förmåga, de har antagligen bara sett filmen, som faktiskt i ärlighetens namn från djupet av mitt hjärta är ofantliga mängder sämre än böckerna), Boken "Ers Majestäts Olyckliga Kurt" (internt, nog tur att jag lät bli att kommentera titeln för min kollega fågelskådaren).

Sen finns det antagligen folk i ena trapphuset som är släkt med gamla klasskompisar till mig (en anledning att höra av sig?) och en bostadsrättsförening som har hetat Stråhatten, vilket jag tycker var gulligt och värt ett sms. Undrar vad min bostadsrättsförening heter. Säkert inget fyndigt. Bara Lindhagensplan eller nåt.

Om jag orkar göra någonting alls idag, utom det livsuppehållande (äta och gå på fotboll) så tänkte jag spana in Kulturhuset och det nya "strandbadet" Fredhäll, som vårt Kungsholmen skrev om.

2 comments:

Malin said...

Jag kan inte sluta skratta åt det ironiska inlägget om fjortisarna/Systrar i jeans!;D

Jag har funderat lite över det här med fjortisar och böcker, och enligt en studie - uttänkt av mig - att de kan ha läst en bok, men inte uppfattat allt som står.

Malin said...

Söderblanding och honung är himmelskt, glömde jag att instämma med till hundra procent.