Monday, October 3, 2011

Ps. vad hände med bilden jag ville ha till framsidan? Ds.

Idag saknar jag kvällsfika på riala kyrkväg. Eller Jonnas kvällsfika, det är väldigt bra det med. kvällsfika i en, inte tom men sovande lägenhet är inte alls samma sak när man kommer hem från träning. Mest är det sällskapet eller nått. Jag har saknat kvällsfikat i Riala många gånger och det här kommer förmodligen inte vara sista gången heller.

Jag är för trött för att vara vaken och för pigg för att sova. Jag skulle ha haft en ljudbok här. Helst en som upprepar alla muskler för mig, det skulle nog vara effektivt. Men allra helst någon som har en behaglig röst, och som läser högt ur någon lagom underhållande bok. Inget som man måste minnas eller så. Jag har många gånger haft diskussionen att egna ljudffekter vore himla roligt (tänk er när man ramlar, "schwlop" det är ljudet av en riktigt fin vurpa rakt på rumpan) men en egen berättarröst som bodde på axeln skulle vara drömmen. Jag tror han skulle heta Bo.
Det skulle stå för typ "berättar-olle", "bekymmerslösa orden" eller "babbel-observatör" eller så bara Bo, som i Bo.

(Jag har i över en månad lyckats hålla 5-årsdagboken. Jag är faktistk stolt.)

2 comments:

Monika said...

Tack för i lördags, det var riktigt trevligt att ses!
Saknar också alla "stunder" med er/dig.
Vi gör snart om det och fikat står klart när du/ni kommer

Jonna said...

Jag hittade inte bilden. Tror den är för gammal för att jag ska ha den på den här hårddisken.