Thursday, August 14, 2008

Den tolfte^^

Okej, ja, inte förräns vi trängt oss förbi staket och gått lite i rabatten så kom vi fram. Då hade jag redan gissat att vi skulle till fryshuset och på konsert, så jag blev inte så förvånad, men desto gladare när jag fick öppna "skatten" som bestod av två biljetter till Plain White T´s spelning=)

För er som inte vet så tror jag inte att jag har lyssnat så intensivt och länge på någon musik från bara en grupp, någonsin, jag är inte sån. Jag fick iallafall en skiva av Jonna, någon vanlig dag i höstas, och som vanligt när man får en skiva så lyssar man på den. Var väl egentligen ingenting speciellt med den, till en början. De följde med länge och passade båda våras liv perfekt, fast av olika anledningar. Vi kunde sitta och nynna på dem, skicka citat ur låtarna eller svara hur det var med en låts namn. Då är man galen.

Av någon okänd anledning kollade vi aldrig upp dem, vilka de var, var de kom ifrån eller vad som helst. Vi visste ingenting om dem. Med den enda kunskapen om hur deras låtar var så kom vi dit, omgiven av mer eller mindre tokiga (långa) fans, anslöt oss till den lilla skara som var där och undrade om det var förbandet eller "de riktiga", om de hade gett ut en ny skiva som vi inte kunde texterna till eller om vi överhuvudtaget kunde texterna fortfarande.
Det var förbandet, de skulle ge ut en ny skiva med några smakprov så kan jag säga att jag nog vill lyssna på det albumet också och vi kunde fortfarande låtarna, varenda en.

Ruskigt kul att inse hur bra de låtarna satt och för att låna ett favorituttryck från en vän "to know it by heart", det var verkligen så. De har etsat sig fast, djupt, rikigt djupt.


Nu vill jag gärna läsa Jonnas version av storyn + en låt, med motivering till valet.

Min motivering till låten "Take me away" är; det här är den första låten som jag lyssnade på ordentligt och koncentrerade mig på texten. Citatet "Take me away, I'm gonna hurt somebody" står också på skivan som jag fick av Jonna så det fick mig att lyssna extra=) Sen är den helt enkelt bra;)





Plain white T´s på wikipedia

Deras officiella hemsida

No comments: