Sunday, August 10, 2008

De två första OS-nätterna avklarade. På många sätt till stor besvikelse. Inte för att det går dåligt för Sverige, det hade jag väl räknat med, men för att de idrotterna jag vill bevaka bortprioriteras för tillexempel cykelns linjelopp. Så det blev inget bågskytte, fäktning, judo, trap eller vattenpolo. Varken natten till igår eller idag. Jag hade klockan ställd på de intressanta starttiderna. När den ringde vaknade jag och kollade igenom kanalerna; ettan, tjugofyran och eurosport. Dambasket, handboll, volleyboll... landhockey? Nja. Bara somna om tills nästa gång det var dags. Om någon annan var vaken snackade vi ett tag. Spårade som man brukar säga.

Käkade Nuts&Fruits och planerade OS i Riala 2016.

Vid halv åtta, båda morgnarna hittills faktiskt, var det dags för det jag egentligen väntat på hela natten. Boxningen. Kanske väntade lite mer helhjärtat igår än idag, för då skulle ju både Terbunja och Katende gå matcher. De slogs och förlorade mot varsin ryss.

(Jag skrev ett långt och mycket mer detaljerat inlägg om allt det här igår. Men Firefox fuckade upp allting och jag blev förbannad och stack ut och tränade, istället för att låtsas ha tålamod att skriva om allt. Hur blev det med det där med meditation? (A) Eftersom jag var uppe tidigt hann jag träna två gånger igår. "Bara" löpning båda gångerna men det är bra, måste komma igång mer igen. Björn cyklade bredvid. Blev sjukt högt joggingtempo då, utan att jag märkte det förrän jag var framme och mina ben transformerats till värkande gummi. =) Mer sånt!!)

Idag väntade jag alltså inte lika mycket på den olympiska boxningen, men jag visste att det skulle gå och satte iallafall igång tv:n. Då gick en iallafall för mig överaskande rolig boxningsmatch i - 64 kg mellan en 20-årig kines och en ett par år äldre ryss. Ryssen vann då med förstås, poängmässigt var det rätt stor skillnad men som sagt - väldigt publikvänlig match.

Enligt mig.

Nu blir det väl lite morgonträningen idag med så jag har tålamod sen. Tålamod att spela klart Myulk. Det är ett fantastiskt pc-spel från min barndom som vi spelade hela dagen igår eftersom vi äntligen hittat en dator som är lika gammal som spelet. Det går inte att starta på våra vanliga datorer eftersom skärmen inte kan ställas in på 256 färger. Ni ska få se bilder sen.

1 comment:

Zäta said...

Det ar elakt, jag skulle ju fa vara med;)