Monday, July 14, 2008

Largen

Idag efter jobbet åkte jag iväg för att fiska. Andra dagen i rad =) Jag var helt ensam vid sjön och tog ett dopp först och la mig på bryggan en stund. Solen värmde fortfarande men var inte så stark så jag behövde vara rädd för att bränna mig.

Förutseende som jag är hade jag förstås med mig lite lektyr! Jag hade 16 sidor kvar av Svensk Maffia och det var precis lagom för att hinna bli varm och torr efter badet. Vilka jävla semesterrutiner jag lyckas klämma in nu när jag ändå jobbar som mest ^^

Nu när jag kommit hem, utan någon fångst värd att nämnas men harmonisk och nöjd, sitter jag och funderar på hur jag ska göra med mitt fortsatta sommarläsande. Lasse Wierup och Matti Larsson har gjort ett sånt otroligt jobb med sin bok och jag har fascinerats av varje uppslag. Det är så sorgligt att den är slut! Men jag förstår ju att de behövde begränsa sig på något sätt även om det verkar finnas hur mycket som helst att skriva om bara man vet vart och hur man ska gräva! Såpass att jag var tvungen försöka googla fram om de skrivit några andra böcker. Vad jag kan hitta så har de inte det, men Lasse Wierup ska snart ge ut en ny som heter Infiltratören. Den storyn får man lite försmak på i Svensk Maffia, så den ska jag definitivt läsa sen! Just nu är jag mer än lovligt sugen på att fortsätta med Jens Lapidus "Aldrig Fucka Upp", som jag köpte till lillebror för en tid sedan. Han har inte läst klart den ännu men jag hade smidit en plan om att tjuvläsa lite när han sysslade med annat. Nu går ju inte det eftersom han åker till Kalix imorgon och det är nog för mycket att hoppas på att han ska glömma boken hemma =P

Såå, jag har tänkt vidare lite och bestämt mig för att efter att ha delat ut flera hundra exemplar av boken "Lyckans Hjul", i form av sommargåva från Flygfyren, är det helt enkelt inte mer än rätt att jag faktiskt själv har läst den också. Det kommer bli ett konstigt avbrott ifrån allt jag läst på senaste tiden, och allt jag planerar att läsa sen. Men variation är ju bra!

Bilder från fisket igår, då Felix var med också, klicka för förstoringar:


Vi fick bottennapp och linan gick av, jag var rätt säker på var draget hade fastnat och att det var ganska långgrunt just åt det hållet, så jag hoppade i för att vada ut och leta reda på det. På första försöket insåg jag att det var lite djupare än jag hade tänkt mig så jag fick gå tillbaka och ta av mig shortsen. Dessvärre halkade jag på vägen tillbaka, så de blev ju blöta och fick hängas på tork iallafall. Dessutom var det för djupt ändå, så tröjan blev också blöt och när jag halkade omkring på botten lyckades jag skära mig på tre tår! Det har gjort jätteont och blödit igenom strumpan idag, och jag kan inte hitta vår mirakelsalva för småsår :( Men men, vad gör man inte för sitt favoritdrag!? Jag hittade det iallafall, just där jag trodde att det skulle vara (A)


"Varför ligger det ett par trasiga glasögon här?"
"De är inte trasiga."
"Nähe... varför ligger det ett par hela glasögon här då?"

No comments: