Thursday, January 17, 2013

Å herregud, jag sitter och funderar på att skaffa nästa hund. En jaktlabrador, jaktcocker eller kanske en till curly. Jag skulle vilja ha en draghund, någon gång. Men frågan är om man då kanske egentligen borde ha ett helt spann så småningom. Och skulle jag kunna ge den tillräckligt mycket fysisk motion? Och kanske skulle jag beta mig igenom fågelhundarna först? Så att jag får någon nytta av mina första erfarenheter med Gissa?

Gissa ja, hon behöver bli äldre förstås (mognare, lydigare). Men det är inget problem. Jag vet att jag ska vänta åtminstone 1,5-2 år till innan det blir en ny valp, det känns inte alls jobbigt, jag vill inte HA valpen nu, jag vill bara tänka på den nu. Planera. Kommer behöva en ordentlig bil (Honda CRV, gärna).

Och se bara på min livssituaiton idag:
- Högskoleexamen men inget jobb, ingen motivation att läsa den kurs jag sökt och kommit in på (timvikarierar så att jag klarar mig precis)
- Bil: Ford Ka
- Ingen bostad (flänger runt mellan brorsans lägenhet och föräldrahemmet, har ingen aning om vart jag har hälften av mina tillhörigheter)
- Trotsig unghund, som det var meningen att det skulle bli en jakthund av, men när man hör/läser/ser jämngamla individer som redan ser genomarbetade ut... då undrar man ju lite hur tusan det här ska gå?

Så ingen uppfödare med självaktning borde ens överväga att sälja en bra valp till mig.
Men som sagt. Ingen stress. Jag vill bara drömma.

No comments: