Friday, August 26, 2011

Upptäcksfärd i Uppsala?

jag kommer ju berätta det här imorgon, men iallafall. Meddelande till Z:

Eftersom min mor kommer med det mesta av min Sicilien-packning imorgon (ja, jag brukar resa lätt, men en halvfull tygpåse och en kameraväska kanske är i minsta laget även för mig) så förutsatte jag att det var lugnt att jag lånade fritt i din garderob. Typ en t-shirt att springa i, och mjukisbyxor att mysa i. Hittade båda delarna på nästan första försöket, så behövde inte rota runt ens. Jag tyckte det var så självklart att jag inte ens orkade besvära dig med ett sms om det.

As promised och ordered så har jag ätit. Jag tog en smörgås när jag kom fram, i väntan på middagsidéer, och sen lagade jag tortellini (det blev såklart lite för mycket). Jag ska diska.

För en person som har halvsovit minst halva bussresan från Umeå så har jag varit förvånansvärt gäspig och ovass, så jag pratade med Camilla och sen orkade inte med något mer intellektuellt än att leta efter det där löpspåret ni inte varit vid. Jag tror jag hittade det, men jag fattade inte hur man skulle ta sig hela vägen fram.

En tandborste är nästa mission. Fast jag har Toy (tuggummi), så det känns inte helt essentiellt. Jag kanske skulle köpa en italiensk tandborste istället.

1 comment:

Zäta said...

Jag tyckte det var så självklart att jag inte ens brydde mig att skriva det på lappen eller säga det. För det ingår liksom på något sätt. Det var lite tråkigt att det blev så kort, men det är också icke ansträngande så det är bra ändå