Wednesday, March 24, 2010

Fanns inte tid för varken mellis- eller middagsläsning idag, så jag har inga nya länktips, kedjan är bruten. Men äta måste man ju göra ändå, även om jag starkt funderar på att lägga av ibland, och jag försöker att inte ha så mycket hemma nu eftersom jag ska bort över påsk, dessutom har jag inte handlat på över en vecka. Men eftersom jag alltid har en bra grundplanering så var det inga problem att inventera skåpen lite snabbt och sedan slänga ihop det mest påhittiga jag kunde komma på.

Blev inte alls illa: Sesampanerad kyckling med en improviserad stark jordnötssås med kokosmjölk, lime, ingefära och sambal oelek. Serverat med buljongkokt ris och mina sista färska körsbärstomater. Energi- och smakrikt! Måste inte alltid vara topnotch på nyttighetsskalan, bara det är gott, så jag återigen kan lägga tanken på att sluta äta på hyllan.

Det gick åt mycket mer sesamfrön än väntat, och betydligt mer tid. Men klockan 19 stod maten på bordet och jag hade lagt upp det snyggt för ett litet fotoshoot. Jag var dock en timme hungrigare än beräknat och hade en timme mer bråttom så jag kom helt av mig.

Ps. Mjölk är den bästa måltidsdrycken!

1 comment:

Sarah said...

Improvisation är bra! Det där lät dessutom riktigt gott. :)