Wednesday, February 15, 2012

Silver lining

När jag kom ut till Tusse idag stod han och vintermyste under ungefär en meter härligt vitt nysnöfluff. Och (utan minsta sarkasm i följande uttalande) jag njöt i fulla drag av varje sekund det tog att skotta/borsta fram honom. Vackert väder, min egen bil. Nog för att det kanske skulle varit lite jobbigare om det var snöstorm, 40 minus, mörkt och ett tjockt lager is istället, men jag hatar faktiskt inte heller.

Tusse och jag gjorde ett riktigt bra jobb med storhandling idag, så nu förtjänar han att få vila och jag att få hoppa på cykeln och svischa iväg till träning. Nerförsbacke hela vägen dit, precis som på den gamla goda tiden när jag varit på TV-kvällar hemma hos Anna (som nu = hemma hos mig) och skulle hem till min braiga alldeles egna etta på Haga.

Det är verkligen inget särskillt med idag, men allt känns lite bättre än alla andra inget-särskillt-dagar. Sånt borde man ta vara på ordentligt.

No comments: