Sunday, November 27, 2011

Vaknade mitt i natten och kände mig oförtjänt pigg. Ont lite överallt och typ dödligt törstig, men ändå, pigg! Hörde folk utanför som tjoade och tjimmade. På väg hem från krogen förstås? Jag kände mig inte det minsta avundsjuk. Svepte vattenglaset som står bredvid sängen och bestämde mig för att ställa om klockan, är jag såhär pigg redan nu, efter någon timmes sömn, så kan jag lika gärna gå upp lite tidigare än jag hade tänkt. Tog fram mobilen.

Klockan var kvart i åtta... Så var den piggheten som bortblåst.

Frukost. Första adventsljuset. Cykel. Ishallen. Träning och andra trevligheter. Cykel igen. Väldigt stilla på stadens gator. Tänk söndag morgon, fast ännu lugnare, och sedan lite till. Sådär lugnt så att det nästan blir lite obekvämt, sådär så man tänker att det kan ha hänt något hemskt. Stillsamt men med mycket jul i alla fönster. Bara sådär, hippsvipps, från en dag till en annan så försöker alla komma i stämning. Den tredje höststormen bedarrade igår, så nu väntar vi, verkligen (!), bara på snön.

Internet var inte på min sida så jag kunde inte plugga när jag kom hem (synd). Tog min bok och min favoritkudde och slocknade på soffan istället. Hade såklart inte orkat duscha och byta om så jag huttrade lite inombords av de fuktiga träningskläderna, sov nog inte så bra, men tungt, och länge. När jag kvicknade till kändes det som om hela världen luktade hockey, mitt hår hade satt upp sig själv i en enda stor tova i nacken och båda händerna och en fot hade somnat, så det stacks i dem.

Och så huvudvärk på det såklart. Huvudvärk som förmodligen skulle kunna lindras av koffein, eller ordentlig mat, eller av att jag stryker några punkter på min att-plugga-lista. Inte av att somna om dock, det skulle jag nog få mer ont i huvudet av.

Nu kanske jag framstår som väldigt söndags-ångestig. Så är inte fallet. Jag är faktiskt väldigt glad idag. Det finns så mycket att se fram emot de kommande veckorna!

No comments: