Thursday, September 29, 2011

Jinx

Passande med lite sämre väder idag, känner mig inte direkt som en solstråle.

Skönt att vi super-pluggade hos Zandra igår då, så kanske jag inte behöver anstränga mig lika mycket i eftermiddag. Jag tror nästan att jag lärde mig ALLT, fast det mest kändes som om vi skrattade och åt världens godaste äppelpaj hela kvällen. (Vad var tricket? Kardemumma, och flingsalt!)

Tur att vi har kul när vi pluggar. Tenta i team? Det vore utvecklande!

Men jag ogillar starkt när jag försöker (låtsas) vara rationell och förutseende för en gångs skull, och vilar från träning/aktivitet en dag för att det rent logiskt borde göra chansen större att inte insjukna. Men så mår jag likförbannat sämre nästa dag, då var ju vilandet helt i onödan! Sjuk som sjuk, jag lägger inte riktigt några grader i det, jag hade ju antagligen inte blivit ännu mer sämre om jag faktiskt HADE kört på som vanligt igår!? Däremot hade jag kanske mått bättre, det kommer jag nu aldrig kunna få reda på, istället måste jag vila en dag till. Och två dagar i rad, det blir ju verkligen som ett erkännande, jag slapp alltså inte undan den här gången.

No comments: