Sunday, September 25, 2011

Den berömda söndagsångesten









Jaha, så inte ens seger med 7-0 räckte alltså för att slippa undan den gnagande insikten av att helgen redan är slut? Åh, om jag bara skulle ha sparat lite av den där peppen och energin jag hade när jag kom hem igår!! What a waste. Jag försökte halvhjärtat lindra fallet lite genom att vakna i tid och starta dagen med nybakt bröd och lite konstruktiv läsning. Men vad var vitsen med den ansträngningen när jag inom en timme somnade om, fick ont i huvudet för att jag hade för mycket kläder och täcke på mig för att kunna sova ordentligt och inte ens minns vad kapitel 39 skulle handla om? (Men brödet blev awsome!)

Dessutom har jag såklart gjort det ännu värre för mig själv genom att vara inne, bakom persienner, (nästan) hela dagen trots att det varit världens finaste höst utomhus, som jag borde spenderat i skogen, tagit djupa andetag av frisk naturluft, samlat på mig lite syre och harmoni inför den stundande veckan och bunkrat lingon och kantareller (Sådana söndagar har man nästan ingen ångest, men ändå tar jag inte chansen när jag får den, man är märkligt funtad ibland).

Jag har gjort av med pengar också, visserligen på vettiga saker, som jag ville ha och verkligen var på tiden att jag införskaffade, men på något sätt är det ändå aldrig riktigt tillfredsställande för mig att göra av med pengar.

Tre små ostsmörgåsar, ett svenskt äpple och en halvliter te till "middag", ensam i soffan framför ett småprovocerande program med Gillian "Du är vad du äter" McKeith, förstärker dagens eländigheter.

Huvudvärken till trots är jag glad att jag måste sticka iväg till ishallen på en stund. För träning fungerar ju alltid mot "tänker-för-mycket-problematik".

No comments: