Monday, March 7, 2011

I missed the lights of my home town, cause I stayed away to long*

Jon var här igår och hjälpte mig med en intervju. Han pratade om Stockholm förstås.
Jag ska åka snart, sa jag, snart ska jag åka dit. Det var ett tag sen nu, men nu är det knappt 6 veckor kvar. Idag, på den stora 114-årsdagen**, är det faktiskt bara 39 dagar kvar.

Fast 6 veckor. Det är inte så snart. Det är inte lika snart som nästa helg.

Varför åker du inte nästa helg, frågade han?

Jag visste inte. Men hur mycket jag än romantiserar "hem" och längtar tills jag är där på riktigt, så har jag faktiskt inte hemlängtan. Och precis som hunger sägs vara den bästa kryddan, så tror jag faktiskt att lite saknad kan vara bra för att jag sedan ska kunna uppskatta allting så mycket som det förtjänar att uppskattas.

* Back to Stoneberry Road av Lisa Miskovsky
** Hammarby IF grundades 7:e mars 1897

No comments: