Friday, May 7, 2010

Vårkänslor

Jag tjuvstartar lite med morgondagens aktiviteter för Herman, för jag liter inte riktigt på mitt internet för tillfället. Daniel är uppenbarligen inte så pålitlig som han har låtit mig tro.

Mitt hjärta slår jättefort och jättehårt. Jag är övertygad om att allt prat om vårkänslor och att man bli kär på våren bara är bluff, det är bara ett sätt att förklara alla biverkningar av pollen.

  • Hjärtat slår fortare och hårdare för att det inte går att andas som en vettig människa längre, inte för att du har träffat på någon du gillar. För vem skulle mitt hjärta slå extra fort för då? Killen på skateboard utanför porten som hade likadana hörlurar som mig?
  • Du verkar som känslosam eftersom att du ständigt är på gränsen till tårar eftersom alla små partiklar för ögonen att vattnas, inte för att någon sa något fint.
  • Killen mitt emot flörtar inte med dig, han har garanterat bara fått något som irriterar hans ögon som han diskret försöker få bort utan att se dum ut eller att stoppa dit fingrarna och göra saken värre.
  • Och att hjärnan och stegen känns lätta, det är bara ren och skär inbillning som hjärnan låter dig tro för att du inte ska förstå hur hemskt du egentligen mår.

Hemskt va?;)

1 comment:

Jonna said...

Bittert. För tidigt för pollen i Umeå dock, hur skulle du förklara om jag hade de där symptomen tillexempel?