Thursday, May 27, 2010

Orden är min kärlek och bokstäverna mitt hat

I could work with sagan om att adoptera en sänglampa. Har den förankring i verkligheten?

Det finns så mycket man borde skriva sagor om. Jag önskar jag kunde skriva sagor. Bra och på riktigt. Ge mig en storyline och jag kan jobba med den, men min fantasi räcker aldrig riktigt ner på papper när jag måste jobba med både story och orden. Orden är min kärlek och bokstäverna mitt hat. Orden tar så mycket plats i mitt hjärta, min hjärna, när de tvingas vara bundna till och skapas ur bokstavskombinationer så det finns inte plats för en saga. Hur vacker den sagan om orden än skulle kunna vara.

1 comment:

Jonna said...

sagan om orden, var också en bra titel. sänglampan har förankring i verkligheten, men inget intressant, bara som det låter helt enkelt. däremot var ordkombinationen "om att adoptera en sänglampa" som kom till mig iochmed denna triviala handling väldigt tilltalande. tyckte jag.