Wednesday, November 12, 2008

Dagens visa I



Den sista låten jag hörde innan jag slog av radion i bilen på jobbet idag var den här "It's the end of the world as we know it (and I feel fine)" av R.E.M. Jahapp tänkte jag, så det är den här låten jag ska ha på hjärnan under ledigheten nu. Och mycket riktigt var det den jag diggade till i tysthet under lunchen och nynnade på försiktigt resten av arbetsdagen.

Sedan när jag kom hem och la mig till rätta för att försöka förtränga icketränandet med lite läsning var det första jag läste när jag slog upp boken*:

"A) SIDE ONE

R.E.M.: It's the end of the World as we know it (and I feel fine)
Kajagoogoo: To shy
Theloniuos Monk: Memories of you
"

(o.s.v. det viktigaste var alltså det första spåret på den här listan av sammanlagt 23 låtar)

Jag har funderat ett tag på att göra en liten sån här följetong med "en låt för dagen" under en period, och det här fick bli droppen och startskottet. Inte varje dag framöver nu, men när jag har tillfälle och något att komma med. Som inspiration när jag inte har något annat att göra eller skriva om.

Slit det med hälsan.


*"Kärlek är ett blandband" av Rob Sheffield

No comments: