Friday, November 22, 2013

Man kan inte tänka konstruktiva tankar hela tiden

Ni vet när man står och väntar på bussen eller är på väg till busshållplatsen och kommer på att det är något man glömt när det är precis så långt kvar att det känns nästan säkert att man skulle kunna hinna om man springer tillbaka och bussen råkar vara bara lite lite försenad? Den känslan borde väl de flesta ha känt någon gång.

Eftersom jag är uppvuxen på landet så sitter det som en reflex i mig att i en sån situation kasta av mig ryggsäcken och låta den ligga och vänta på marken för att kunna springa snabbare.

Det borde man nog inte göra om man ska åka pendeltåg i rusningstrafik.

Det här tänkte jag på idag.

Inte för att jag hade glömt något som jag behövde springa tillbaka och hämta. Utan bara för att jag råkade tänka på det.

J

No comments: