Monday, November 29, 2010

Viktig information till allmänheten!

Gaaaaaah!
Jag insåg precis att P3 Kultur sedan den 13:e oktober har gjort boxcirkel med FNL! Och jag vet knappast vad jag ska ta mig till. Grym radiokanal, grym programpunkt, grym tv-serie. Kan inte bli fel.

Jag älskade att lyssna på deras boxcirkel om The Wire, fast jag inte sett den, för jag vill se den, men jag hade aldrig möjlighet - efteråt kunde jag nöjd känna att jag nästan hade sett den, och kunde spela med bra om jag i något annat sammanhang fann mig i ett samtal som handlade om The Wire. Men ibland fick jag ändå en sorglig känsla av, att jag skulle fått ut mer om jag också visste vad de pratade om.

Och nu vet jag det! Vilka minnen det kommer framkalla för mig.

Till alla andra vill jag med detta viktiga meddelande säga: titta på Friday Night Lights och lyssna på de gamla sändningarna av boxcirkeln här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3472&artikel=4096778

Säger de dåliga saker, så sluta lyssna (ja, man får göra så även mot P3) och fortsätt titta.

No comments: