Thursday, November 12, 2009

Jag är väl inte direkt känd för att vara den som alltid gör något klart innan jag börjar med något nytt. Så här kommer ytterligare en genial (!) spellista trots att jag inte fyllt i alla hål i den förra ännu. Och ja, det är mycket Oasis, den är kanske tillochmed baserad på Oasis. Är det något fel med det då? De råkar vara riktigt jävla bra. Och ryktet går att Liam Gallagher ska starta ett nytt band nästa år.

Jag kallar den "Magic Roundabout", varsågoda att gissa varför om det gör er glada. Det är ju ändå allt jag vill i slutändan. Att alla ska vara glada. Jag gjorde den på kvällen efter dopet. Men det är ingen ledtråd.

Den går väldigt bra att lyssna på när man vaknar, eller innan man går och lägger sig. Lagom takt och humör på de flesta av låtarna för ett joggingpass eller en promenad, eller att ha på högsta volym när man städar. Eller lagar mat. Det blir nog förbannat god mat. Åka buss, tåg, plugga, sträckläsa Slash, eller en annan bok som jag inte kan nämna för att den ska vara en hemlighet ett tag till. Också väldigt passande att lyssna på medan man gör en annan spellista men nog om användningsområden nu, den listan skulle bli längre än själva spellistan om jag fick hålla på. (Och det får jag ju, men jag vill inte).

1) Oasis - Half the world away
2) Marilyn Manson - Tainted Love
3) Oasis - The Masterplan
4) Oasis - Songbird
5) Van Halen - You really got me
6) Oasis - I hope, I think, I know
7) Inspiral Carpets - This is how it feels
8) Oasis - Slide away
9) Mötley Crew - Helter Skelter
10) Oasis - Champagne Supernova
11) The Kinks - There is a new world opening for me
12)
13)
14)
15) Oasis - Live forever
16) The Kinks - I go to sleep
17) Oasis - Asquiesce
18) The Kinks - wait til the summer comes along
19) Oasis - The importance of being idle
20) Oasis - Digsy's Dinner
21) Oasis - Swollen hands blues
22)

1 comment:

Malin said...

Van Halen - Jump som sista, den låten är ett perfekt avslut oavsett vad.;p