Wednesday, August 5, 2009

Också skavsår.

Vet ni? Innan jag publicerar det här är det 50/50 på förstasidan, Jag och Z har skrivit lika många var av inläggen man kunde se. Det var inte igår det hände! =)

Jag har ett snitt på över 20.000 steg om dagen hittills den här veckan. Det sliter på mina tår. Och mitt psyke. Faan vad jag vill ha en hund! På riktigt.

Jag måste gå upp ännu mer okristligt tidigt än jag redan gjorde innan. Det är hundhår överallt. Jag har ont i höfterna, vaderna, ljumskarna, ryggen. Jag stressar kanske lite för mycket på jobbet för att hinna hem till Tor. Han busar när han inte ska, dräglar på golvet när han har druckit, inskränker möjligeterna för vad jag kan göra och när jag kan göra det, försöker tränga in sig i sängen på natten när han tror att jag inte ska märka för att han sover, och en massa andra saker som det flesta skulle se som negativa och jobbiga, och det är alldeles alldeles underbart. Det är den här jag är, rutin, ansvar, lek och aktivitet. Gick till Malin idag, blev bjuden på lax (som hon gärna ville bjuda Tor på också men där sa jag nej), ishavsröra (som såklart passade otroligt bra till fisk som man hör på namnet) och något så exotiskt som BUTIKSKÖPT färskpotatis . Sprang hem sen. Försöker passa på att få lite lokalkännedom över Stockholm nu när jag faktiskt kommer ut på regelbundna, lite längra promenader. Det går inte speciellt bra. Jag hittar alltid fram, och tillbaka, men jag fattar aldrig hur.

Jag trodde kanske, någonstans, eller ville tro. Att hundvaktandet skulle avskräcka mig. För ett tag. Men nu kan jag inte låta bli att kolla annonser, uppfödare, planera vad alla mina hundar ska heta, vad det ska vara för ras, vad de ska vara bra på. Och drömma vidare.

Och förresten, en annan lite mer uppnåelig dröm jag har, superstor förpackning med KESO. Vart får man tag på det? Alltså typ en hink....

4 comments:

Sarah said...

Förstår att du inte blir avskräckt av att vara hundvakt, för det är otroligt mysigt med hund! :) Vet att du säkert vill ha en stor hund, men annars har vi två små podengovalpar som inte har hittat något hem ännu (de är leveransklara). ;) Hihi

Jonna said...

Fy fan Sarah, det skulle vara så jäkla kul! Hur stora blir dem? Det behöver inte vara en bamsing, bara det känns som en hund på riktigt och inte en liten dammtuss... fast jag antar att jag inte borde... jag bor ju inte stor direkt...

=S

Hanne eller tik?

Sarah said...

De blir ungefär 30 cm höga, men det är ju absolut en tuff och ordentlig hund även fast de är små... :) Inte som någon liten tuss bara. ;p Haha. Det är bara hanar kvar. :)

Jonna said...

Åh, vad härligt det skulle vara, fan för dig Sarah ;P